ព័ត៌មានថ្មីៗ
recent

ប្រវត្តិខ្លះពាក់ព័ន្ឋជាមួយពិធីបុណ្យព្រះវស្សា

​សម័យ​នោះ ព្រះ​សម្ពុទ្ធ​ដ៏​មាន​ព្រះ​ភាគ ទ្រង់​គង់នៅ​វត្ត​វេឡុវ័ន កល​ន្ទ​ក​និ​វាប​ស្ថាន​ទៀប​ក្រុង រាជ​គ្រឹ ។ គ្រា​នោះឯង ការ​នៅចាំ​វស្សា ព្រះ​មាន​ព្រះ​ភាគ​មិនទាន់​បញ្ញត្តិ​ដល់​ភិក្ខុសង្ឃ​ទាំងឡាយ​នៅ ឡើយ ភិក្ខុ​ទាំងនោះ​ក៏​ចេញ​ដើរទៅ​កាន់​ចារិក​អស់​ហេមន្តរដូវ​ខ្លះ អស់​គិម្ហ​រដូវ​ខ្លះ អស់​វស្សានរដូវ​ខ្លះ មនុស្ស​ទាំងឡាយ ពោលទោស​តិះដៀល​បន្តុះបង្អាប់ ថា ពួក​សមណ​ជាស​ក្យ​បុត្ត មិនសមបើ​នឹង​ដើរ ទៅកាន់​ចារិក​អស់​ហេមន្តរដូវ​ខ្លះ អស់​គិម្ហ​រដូវ​ខ្លះ អស់​វស្សានរដូវ​ខ្លះ ដើរ​ជាន់​ស្មៅ​ស្រស់​ទាំងឡាយ បៀតបៀន​នូវ​វត្ថុ​ដែលមាន​ជីវិត​មាន​ឥន្ទ្រី​យ៍​តែមួយ ញុំ​ា​ង​សត្វ​តូចៗ​ជាច្រើន​ឲ្យ​ដល់​នូវ​សេចក្តី​វិនាស សោះ សូម្បី​ពួក​បរិ​ព្វា​ជក​មាន​លទ្ធិ​ដទៃ​ពីនេះ ដែលជា​អ្នក​ពោល​ធម៌​អាក្រក់ ម្តេច​គង់នៅ​សម្ងំ​ឈប់ សម្រាក​នៅចាំ​វស្សា សូម្បី​ទាំង​ពួក​សត្វ​ស្លាប​នោះ​ទៀតសោត ក៏​គង់​ធ្វើ​សំបុក​លើ​ចុងឈើ​ទាំងឡាយ ហើយ​សម្ងំ​ឈប់សម្រាក​នៅចាំ​វស្សា​ដែរ ចំលែក​តែ​ពួក​សមណ​ជាស​ក្យ​បុត្ត​នេះ នៅតែ​ដើរទៅ​កាន់ ចារិក អស់​ហេមន្តរដូវ​ខ្លះ អស់​គិម្ហ​រដូវ​ខ្លះ អស់​វស្សានរដូវ​ខ្លះ ដើរ​ជាន់​ស្មៅ​ស្រស់​ទាំងឡាយ បៀត បៀ​ន​នូវ​វត្ថុ​ដែលមាន​ជីវិត​មាន​ឥន្ទ្រី​យ៍​តែមួយ ញុំ​ា​ង​សត្វ​តូចៗ​ជាច្រើន ឲ្យ​ដល់​នូវ​សេចក្តី​វិនាស ។

កាល​មនុស្ស​ទាំងឡាយ កំពុង​ពោលទោស​តិះដៀល​បន្តុះបង្អាប់ ភិក្ខុ​ទាំងឡាយ​ក៏​បានឮ​ច្បាស់ គ្រា នោះឯង​ភិក្ខុ​ទាំងនោះ ក្រាបទូល​សេចក្តី​នោះ​ចំពោះ​ព្រះ​ដ៏​មាន​ព្រះ​ភាគ ព្រោះ​និទាន​នេះ ដំណើរ​នេះ ព្រះ​ដ៏​មាន​ព្រះ​ភាគ​ទ្រង់​ធ្វើ​នូ​វធ​ម្មី​កថា​ក្នុង​វេលា​នោះឯង រួចហើយ​ទ្រង់​ត្រាស់​ហៅ​ភិក្ខុ​ទាំងឡាយ​មក អនុញ្ញាត​ថា អនុជា​នា​មិ ភិ​ក្ខ​វេ វ​ស្សំ ឧ​បគ​ន្តុ​ន្តិ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំងឡាយ​តថាគត​អនុញ្ញាត​ឲ្យ ភិក្ខុ​ចូល​ចាំ​វស្សា ។ ការចូល​វស្សា និយាយ​តាម​បទ​ព្រះ​វិន័យ ជា​កិច្ច​របស់​ព្រះសង្ឃ​ដោយឡែក​ផ្សេង មិន​ទាក់ ទាម​ដោយ​គ្រហស្ថ​ផង​ទេ​។ ពាក្យ​ថា​ចូល​វស្សា ឬ​នៅចាំ​វស្សា ជា​ពុទ្ធ​សាសនវោហារ បានសេចក្តីថា កាលដែល​ភិក្ខុសង្ឃ​ឈប់សម្រាក​នៅទីណា​មួយ ឬ​វត្ត​ណាមួយ កំណត់​អស់​វេលា​៣​ខែ ក្នុង​រដូវភ្លៀង ដោយ​មិនបាន​ត្រេ​ច​ទៅណា​មក​ណា​ឲ្យ​កន្លង​រាត្រី​ឡើយ ។

វៀ​លែង​តែមាន​ហេតុ​ការចាំបាច់ ដូចជា មាតាបិតា ឬ​គ្រូ​ឈឺ​ជា​ទម្ងន់ ឬ​ដល់​នូវ​មរណ ឬ​ឧបាសក​និមន្ត​ទៅ​សម្តែងធម៌​ជាដើម ទើប​ទៅបាន ដើម្បី​ជួយ​ឧបត្ថម​កិច្ចការ​នោះៗ ដោយ​តាំងចិត្ត​ថា​នឹង​ត្រឡប់មកវិញ ក្នុង​រវាង ៧​ថ្ងៃ ។ យើង​ដឹង​ហើយ​ថា នៅ​ថ្ងៃ​១​រោច​ខែ​អាសាធ ជា​ថ្ងៃ​ត្រូវ​ចូល​វស្សា​របស់​បព្វជិត ក្នុង​ព្រះពុទ្ធ សាសនា​ទាំង​ភិក្ខុ​ទាំង​សាមណេរ ជាការ​ចាំបាច់​តាម​ពុទ្ធានុញ្ញាត ។ រីឯ​ទាយក​ទាយិកា ឧបាសក ឧបាសិកា ជា​ពុទ្ធសាសនិក ចំណុះជើងវត្ត​នីមួយៗ ក្រោម​ការដឹកនាំ​របស់​លោក​អាចារ្យវត្ត​ក៍​ប្រារព្ធ ធ្វើបុណ្យ​ចូល​វស្សា ឬ​កាន់​វស្សា​ផងដែរ តែ​ធ្វើ​នូវ​ថ្ងៃ​១៥​កើត​ខែ​អាសាធ មុន​ព្រះសង្ឃ​ចូល​ព្រះវស្សា ១​ថ្ងៃ ។

បាន​សេច​ក្កី​ថា មុន​ថ្ងៃ​ចូល​ព្រះវស្សា​កន្លះ​ខែ ឬថា​រាល់ថ្ងៃ​ឧបោសថសីល ( ថ្ងៃខែដាច់​ខែជេស្ឋ ឬ​ថ្ងៃ​៨ កើត​ខែ​អាសាធ ) លោក​អាចារ្យ តែងតែ​ប្រកូក​ប្រកាស​ជំរាប​ពុទ្ធបរិស័ទ​ឲ្យ​ដឹក​ជាមុន អំពី​ថ្ងៃ ចូល វស្សា​ខាងមុខ ( ប្រជុំពិភាក្សា​ឯកភាពគ្នា​ក្នុង​ជួរ​អាចារ្យ គណ​:​កម្ម​ការ​វត្ត ចាស់ព្រឹទ្ធាចារ្យ​រួច ហើយ​) ឲ្យ​ពុទ្ធបរិស័ទ​ត្រៀម លក្ខណ​:​ប្រុង​រៀង​ចំ ចតុប្បច្ច័យ ទេយ្យវត្ថុ មាន​សាដក ទៀន ធូប ប្រេង​ចំណាំ​វស្សា ជាដើម​សំរាប់​ទំនុកបំរុង​ព្រះសង្ឃ​ដែល​គង់​ចាំ​វស្សា​ក្នុង​វត្ត និង​ជំរាប​ពុទ្ធបរិស័ទ មកជួបជុំ​គ្នា​នៅ​ថ្ងៃទី​១៥​កើត​ខែ​អាសាធ​ដោយ​នាំមក នូវ​ទេយ្យវត្ថុ​ផង​។ អាចារ្យវត្ត​កន្លែង​ខ្លះ​មាន​ឲ្យ លិខិត​ដែល​កំណត់​ទេយ្យវត្ថុ​អ្វីខ្លះ ក្នុង​មួយកញ្ចប់​និង​ប្រាក់​សង្កត់​លើ​ទេយ្យវត្ថុ​នោះ​ចាត់ចែង​ស្វែងរក​ទៀន ធំៗ​ហៅថា​:​ទៀន​ចំណាំ​វស្សា​(​បើ​ពុំមាន​អ្នកមាន​សទ្ធា​ណា​បូជា​ទេ​)​ទៀន​ធំ មួយគូ​នេះ សំរាប់​ដុត ចាប់ផ្តើម​ពីថ្ងៃ​១​រោច​ខែ​អាសាធ​ជា​ថ្ងៃ​ចូល​វស្សា​មិន ពន្លត់​ដល់​ថ្ងៃ​ចេញ​វស្សា (៣​ខែ​) ។

នៅ​ថ្ងៃ​១៥​កើត ខែ​អាសាធ​ក្រោយ ពី​សមាទាន​ឧបោសថសីល​រួចហើយ​លោក​អាចារ្យ​ប្រកាស​ឲ្យ​បរិស័ទ​យក រណ្តាប់រ​ណ្តា រៀងៗ​ខ្លួន​ចូល​បុណ្យ​ដែល​ត្រូវ​ជួបជុំគ្នា​នៅ​ម៉ោង​២​រសៀល ដើម្បី​ធ្វើ​ពិធីសូត្រមន្ត​ចូល​វស្សា ។ នៅពេល​រសៀល ពុទ្ធបរិស័ទ​មកជួប​ជុំគ្នា រួមទាំង​កញ្ចប់​ទេយ្យវត្ថុ ផង ក៏​ធ្វើ​ពិធី​ហែ​សាដក​ចំណាំ​វស្សា​នេះ ពី​ឧបដ្ឋានសាលា​ទៅ​ព្រះវិហារ​ដោយ និមន្ត​ព្រះសង្ឃ​គ្រប់​អង្គ​ក្នុង​វត្ត​ទៅ​តែម្តង ។ ពិធី​ចាប់ផ្តើម​នមស្ការ​ព្រះ​រតន ត្រៃ​សមាទានសីល​ហើយ​អា​រា​ធានា​ព្រះសង្ឃ​ចំរើន​ព្រះ​បរិត្ត​។ ចប់​ពុទ្ធ មន្ត ហើយ​លោក​អាចារ្យ​ប្រកូក​ប្រកាស​អំពី​ថ្ងៃ​ចូល​វស្សា ។ ការចូល​វស្សា​របស់ ទាយក​ទាយិកា នេះ មិនមែនជា​ពុទ្ធ​ប្បញ្ញត្តិ​ទេ គឺជា​ចេតនាកម្ម​ធ្វើ​ដោយ សោមនស្សវេទនា ញាណសម្បយុត្ត៕

អត្ថបទស្រាវជ្រាវ Google & Wiki Media 



No comments:

Powered by Blogger.